STEM, STEAM-освіта



ІНСТИТУТ МОДЕРНІЗАЦІЇ ЗМІСТУ ОСВІТИ

https://imzo.gov.ua/stem-osvita/

STEM-освіта – це низка чи послідовність курсів або програм навчання, яка готує учнів до успішного працевлаштування, до освіти після школи або для того й іншого, вимагає різних і більш технічно складних навичок, зокрема із застосуванням математичних знань і наукових понять.
STEM (S - science, T - technology – Е-engineering – М-mathematics). Акронім STEM вживається для позначення популярного напряму в освіті, що охоплює природничі науки (Science), технології (Technology), технічну творчість (Engineering) та математику (Mathematics). Це напрям в освіті, при якому в навчальних програмах посилюється природничонауковий компонент + інноваційні технології. Технології використовують навіть у вивченні творчих, мистецьких дисциплін.
Наприклад, за кордоном музикантів навчають не тільки музикувати, але і використовувати комп'ютерні програми для створення музичних творів.
Чому STEM-освіта так актуальна? Стрімка еволюція технологій веде до того, що незабаром найбільш популярними та перспективними на планеті фахівцями стануть програмісти, IT-фахівці, інженери, професіонали в галузі високих технологій і т.д. У віддаленому майбутньому з'являться професії, про які зараз навіть уявити важко, всі вони будуть пов'язані з технологією і високо технологічним виробництвом на стику з природничими науками. Особливо будуть затребувані фахівці біо- та нано-технологій.
Постає питання - як підготувати таких фахівців? Навчання - це не просто передача знань від учителя до учнів, це спосіб розширення свідомості і зміни реальності.
У STEM-освіті активно розвивається креативний напрямок, що включає творчі та художні дисципліни (промисловий дизайн, архітектура та індустріальна естетика і т.д.). Тому що майбутнє, засноване виключно на науці, навряд чи когось порадує. Але майбутнє, яке втілює синтез науки і мистецтва, хвилює нас вже зараз. Саме тому вже сьогодні потрібно думати, як виховати кращих представників майбутнього.
На думку американських вчених спроба активізувати освіту тільки в напрямку науки без паралельного розвитку Arts-дисциплін може призвести до того, що молоде покоління позбудеться навичок креативності.
У штаті Массачусетс, наприклад, прийнято законодавство, яке зобов'язує проводити рейтинг шкіл не тільки за рівнем виконання учнями стандартних тестів, але також і по тому, наскільки навчальний план кожної школи сприяє посиленню креативності учнів. Так званий «індекс креативності».
Освіта в галузі STEM є основою підготовки співробітників в області високих технологій. Тому багато країн, такі як Австралія, Китай, Великобританія, Ізраїль, Корея, Сінгапур, США проводять державні програми в галузі STEM-освіти.
Значних економічних успіхів добився Сінгапур. Сінгапурська система освіти незмінно перспективна. Прийняттям двомовності з англійською мовою (в доповнення до рідної мови), зосередженістю на науці, технології, інженерії та математиці (STEM) - Сінгапур передбачив багато з ключових стратегій в галузі освіти, прийнятих сучасними політиками. Ще в 2002 році була запущена ініціатива «Перетворення Сінгапуру», націлена на перетворення цього міста-держави на світовий центр креативності, інновацій та дизайну. Уряд Сінгапуру реформує систему освіти так, щоб стимулювати креативні якості молоді. Один із шляхів цього - впровадження молодих, по-новому мислячих талановитих людей в різні державні структури, відповідальні за економічну політику.
Впровадження STEM-освіти змінить економіку нашої країни, зробить її більш інноваційною та конкурентоспроможною. Адже за деякими даними залучення тільки 1% населення до STEM- професій підвищує ВВП країни на $50 млрд. А потреби у STEM-фахівцях зростають у 2 рази швидше, ніж в інших професіях, тому що STEM розвиває здібності до дослідницької, аналітичної роботи, експериментування та критичного мислення.

Інноваційні засоби та форми організації навчального процесу STEM-освіти


НАКАЗИ МОН УКРАЇНИ

НАКАЗИ ІМЗО

ЛИСТИ ІМЗО






Вебінар "Я - STEM-вчитель: як бути в тренді освіти"



Дистанційний курс "Як спланувати  STEM-проект"


Всеукраїнська інтернет-конференція «Сучасні освітні тенденції: STEM, STEAM та учнівські проекти»

https://www.youtube.com/watch?v=A3uVVBBI0HQ

РОЗКЛАД ІНТЕРНЕТ-КОНФЕРЕНЦІЇ

09:30 ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­- 09:50 ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­– Любов Цукор. Відкриття конференції, вступне слово.


10:00 ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­- 10:50 ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­– Юлія Батура. «Учнівський STEM-проект – це реально!».


11:00 - 11:50 ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­– Олександр Козленко. «Як розбудовується STEM: інтеграція природничих наук в початковій школі».


12:00 - 12:50Вікторія Бартюк. «Розробка та реалізація учнівських STEM, STEAM проектів як запорука розвитку навичок ХХІ століття».


13:00 - 14:00 – Перерва.


14:00 - 14:50Маргарита Калюжна. «Успішні практики впровадження STEAM у закладах освіти».


15:00 - 15:50Сергій Петров. «Мотиваційна лекція «Як полюбити хімію за 25 хвилин».


16:00 - 16:50 Сергій Радогуз. «Досвід організації масштабних STEM-заходів».


17:00 - 18:30 – Панельна дискусія


Вебінар “Актуальні напрями в освіті STEM в умовах сучасної школи”

Про вебінар
На вебінарі обговорюватиметься актуальність STEM-освіти та необхідність популяризації STEM-дисциплін серед учнів. Буде розглянуто стратегії STEM-навчання та практичні кроки для впровадження STEM у класі. Обговоримо можливості впровадження STEM в освітній процес в умовах НУШ. З’ясуємо переваги та можливості, що дає участь у відкритому європейському проекті Science on Stage.
“Чарівних пігулок” та готових ідей не буде, але буде власний досвід впровадження STEM у класі та організації STEM-подій в своєму навчальному закладі. Досвід, що показує – все можливо, головне, докласти зусиль.
План вебінару:
  • STEM – актуальний напрям в освіті, що відповідає сучасним тенденціям розвитку суспільства.
  • Шляхи впровадження STEM в освітній процес.
  • Стратегії STEM-навчання.
  • Як організувати STEM-івенти та STEM-активності для учнів.
  • Практичні кроки для впровадження STEM в класі.
  • Проектна діяльність як інструмент впровадження STEM в умовах НУШ.
  • Science on Stage – європейська платформа для STEM-викладачів (оглядово).
Без названия

Вебінар “STEM у школі: методичні рекомендації щодо впровадження на уроках”

Про вебінар
Вебінар присвячено вкрай актуальному питанню реалізації STEM-проектів в умовах сучасної школи. Разом з лекторкою розглянемо методичні рекомендації та нормативно-правову базу щодо реалізації STEM-проектів у сучасній школі. Для більш обєктивної картини розглянемо стан впровадження STEM в Україні, США, Канаді, Європейському Союзі. Освітні ініціативи на підтримку STEM. Значна частина вебінару присвячена прикладам реалізації STEM-діяльності під час уроку та проектну діяльність уцілому. Слухачі отримають конкретні практичні поради та приклади зреалізованих у сучасних україніських школах STEM-проектів.
План вебінару:
  1. Загальні рекомендації щодо впровадження.
  2. Програми впровадження STEM.
  3. Ініціативи на підтримку STEM.
  4. Приклади уроків за STEM.
  5. Приклади STEM-проектів.
Без названия (1)

Вебінар “STEM у Новій українській школі” (19 жовтня)

Про вебінар
Протягом вебінару обговоримо, як виглядає інтеграція предметів та видів діяльності, яку прийнято називати STEM-освітою, в сучасній українській освіті в цілому і в початковій школі зокрема. Планується обговорити процеси розвитку освітніх стандартів і тенденції, які відслідковуються в цьому процесі.
На прикладах міні-проектів, елементів дослідницької діяльності та демонстраційних дослідів планується розглянути особливості впровадження STEM у початковій школі.
План вебінару:
  1. Складові STEM в різних варіантах впровадження
  2. Science: інтеграція природничих наук як результуюча дії різних сил
  3. Проектна діяльність: що можна взяти з неї?
  4. STEM у початковій школі: чужий і власний досвід.
images (30)

Немає коментарів:

Дописати коментар