Компетентний вчитель







... Вчителі, є для учня найвищим зразком людської досконалості, який викликає благоговійний подив (М.Добролюбов)


Фахівці Міжнародної комісії Ради Європи визначають поняття КОМПЕТЕНТНОСТІ як здатність успішно задовольняти індивідуальні потреби і виконувати поставлені завдання.

Кожна компетентність побудована на комбінації взаємовідповідних пізнавальних ставлень та практичних навичок, цінностей, емоцій, поведінкових компонентів, знань і вмінь, всього того, що можна мобілізувати для активної дії. 


КОМПЕТЕНТНІСТЬ - це володіння людиною відповідною компетенцією, що містить її особистісне ставлення до предмета діяльності. 


КОМПЕТЕНТНИЙ - визначається як "освічений, авторитетний в будь-якій галузі".


Учитель для школи - це те ж саме, що сонце для всесвіту. Він джерело тієї сили, яка надає руху всій машині. Остання заіржавіє у мертвому заціпенінні, якщо він не зуміє вдихнути в неї життя і рух... (А.Дістєрвег)


КОМПЕТЕНТНИЙ УЧИТЕЛЬ

  • Продуктивна компетентність - це вміння працювати, отримувати результат, ухвалювати рішення та відповідати за них.
  • Предметна компетентність, до змісту якої входить оволодіння певними засобами навчання у сфері навчального процесу. Це сукупність умінь і навичок, необхідних для стимулювання активності як окремих учнів, так і колективу в цілому. До неї входять уміння вибирати правильний стиль і тон у спілкуванні, управляти їх увагою,  темпом діяльності.
  • Психологічна компетентність - це здатність використовувати психологічні засоби навчання в організації взаємодії в освітній діяльності.
  • Математична компетентність - це вміння працювати з числом, числовою інформацією.
  • Автоматизація на компетентність - це здатність до творчості, самовизначення, конкурентоспроможність. Вчитись впродовж життя.
  • Соціальна компетентність - це вміння жити та працювати з оточуючими.
  • Інформаційна компетентність, яка передбачає володіння ІТ, уміння опрацьовувати різні види інформації. Серед них уміння й навички з друкованими джерелами, уміння здобувати інформацію з інших джерел, переробляти її відповідно до цілей і завдань педагогічного процесу.
  • Моральна компетентність - це готовність, спроможність і потреба жити за традиційними моральними нормами.
  • Комунікативна компетентність - це вміння вступати в комунікацію (спілкування) бути зрозумілим, спілкування без обмежень. Це вміння допомагають зрозуміти учнів, учителів, батьків.


ПЕДАГОГІЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ УЧИТЕЛЯ

це єдність теоретичної та практичної готовності вчителя до здійснення педагогічної діяльності. Ш.Амонашвілі розглядає педагогічну діяльність як творчий процес.
В.Бондар вважає, що компетентний учитель організовує педагогічну діяльність так, щоб вона була спрямована на отримання усвідомленого результату. 

ПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ УЧИТЕЛЯ

СУКУПНІСТЬ ЗНІНЬ І УМІНЬ, НЕОБХІДНИХ ДЛЯ ЕФЕКТИВНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ: ВМІННЯ АНАЛІЗУВАТИ, ПЕРЕДБАЧАТИ НАСЛІДКИ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ, ВИКОРИСТОВУВАТИ НЕОБХІДНУ ІНФОРМАЦІЮ.

Немає коментарів:

Дописати коментар